بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 15:37 | بازدید : 42
نویسنده : Admin | نظرات (0)

Image result for نحوه بک لینک گیری

 

پیوندهای صفحه منابع منابع رقبا را خاموش کنید. به عبارت دیگر ، پیوندهای صفحه منابع را که رقبای مستقیم شما دارند پیدا کنید ، سپس آنها را تکرار کنید.

 

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم ما در تلاش بودیم پیوندهایی به discountstickerprinting.co.uk ایجاد کنیم. یک رقیب ممکن است vistaprint.co.uk باشد.

 

آن دامنه را در Ahrefs ’Site Explorer جایگذاری کنید. سپس به گزارش Backlinks بروید و فیلتر "Dofollow" را اضافه کنید.

 

Site Explorer> وارد دامنه رقیب> Backlinks> فیلتر "dofollow" را اضافه کنید

 

نکته حرفه ای

مطمئن نیستید که رقبای شما چه کسانی هستند؟

 

برای به دست آوردن برخی ایده ها از گزارش Competence Domains در Site Explorer استفاده کنید.

 

دامنه های رقابتی

 

"منابع" را در جعبه جستجو تایپ کنید. شما باید چیزی شبیه به این را ببینید:

 

منابع

 

بیشتر نتایج صفحات منابعی است که رقبا از آنها پیوند دارد. بنابراین می توانیم مطمئن باشیم که آنها اهداف مربوطه هستند.

 

اما در اینجا متوقف نشو

 

اگر صفحه منبعی پیدا کردید که از آن یک رقیب دارای بک لینک است ، به آن صفحه نگاهی بیندازید و ببینید آیا سایر مشاغل مشابه دیگری در آن لیست شده است. در صورت وجود ، موارد را نیز در Site Explorer جایگذاری کنید ، سپس شستشو داده و فرآیند بالا را تکرار کنید تا صفحات منابع بیشتری پیدا کنید.

 

در آخر ، به دارندگان صفحات منابع دسترسی پیدا کنید و از آنها بخواهید که تجارت شما را اضافه کنند.

 

اما فقط نپرس به آنها دلیل قانع کننده ای بدهید که چرا باید وقت خود را صرف افزودن شما به صفحه خود کنند. به این فکر کنید که چگونه داشتن مشاغل شما در آن صفحه برای بازدیدکنندگان آنها ارزشمند است.

 

در اینجا چند دلیل بالقوه وجود دارد:

 

بهتر از رقیبی که در صفحه ذکر شده است.

مشاغل محلی / خانوادگی (مردم عاشق حمایت از مشاغل محلی هستند) ؛

در یک منطقه خاص تخصص داشته باشید (به عنوان مثال ، شاید رقیب شما همه چیز را چاپ کند ، در حالی که شما در چاپ پوستر تخصص دارید).

گزینه جدید یا جایگزین محصول یا خدمات رقیب.

مطمئن نیستید که چگونه می توانید آدرس های ایمیل این افراد را پیدا کنید یا "صعود" کنید؟ این و این را بخوانید.

 

در مورد ساخت پیوند صفحه منابع در این ویدئو بیشتر بیاموزید:

 

 

 

 

2- از شركتهایی كه با آنها روابط فعلی دارید پیوند دریافت كنید

به این صفحه نگاه کنید:

 

پیوندهای تأمین کننده

 

این از یک مارک میان وعده گیاهخواران است. این لیست و پیوند به همه سهامداران آنها است. این صفحات "تأمین کنندگان" کاملاً رایج است. بنابراین اگر اتفاقاً کالاهای شخص ثالث را سهام یا فروش می کنید ، اینها اهداف پیوند اصلی هستند.

 

اما اگر محصولات مارک های دیگر را سهام و فروش نکنید ، چه می کنید؟

 

ساده. به دنبال صفحات مشابه "تأمین کنندگان" خود باشید ، مانند این صفحه که مشتریان / مشتریان آنها را لیست می کند ...

 

پیوندهای سئو چیست  مشتری

 

… یا این یکی که دارای توصیفات مشتری است

 

آنچه مشتریان می گویند پیوند

 

من لزوماً در اینجا در مورد تامین کنندگان مواد اولیه صحبت نمی کنم. این می تواند هر مشاغل وابسته به تجارت شما باشد: حسابدار ، مشاور مالی ، چاپخانه یا شرکت طراحی گرافیک و غیره

 

SIDENOTE می توانید لیست مناسبی از انواع مشاغل را که باید در نظر بگیرید در اینجا بیابید.

بنابراین روند دریافت پیوند از این افراد چگونه است؟

 

برای شروع ، باید دو لیست تهیه کنید:

 

مارک های موجود در سهام (در صورت وجود)

تأمین کنندگان شما - به عنوان مثال ، مشاغل / خدمات / محصولاتی که استفاده می کنید

در اینجا به نظر می رسد که یک کافی شاپ فرضی چگونه است:

 

مشاغل وابسته

 

سپس باید به طور مستقل با هر یک از این دو لیست کنار بیایید.

 

برای سهامداران ، یکی یکی آنها را با استفاده از اپراتور زیر در Google جستجو کنید: site: brand.com intitle: "stockists" OR intitle: "Where to Buy"

 

اگر آنها یک صفحه مربوطه دارند ، باید نتیجه ای مانند این را ببینیدبرای سود رسانی به سئو مورد استفاده قرار میگیرند. 

از آنجایی که بک لینک های فالو باعث افزایش رتبه سئو سایت شما میگردند باید استراتژی خود را بر بهینه سازی و افزایش این لینک ها قرار دهید.

حال باید بدانیم که در چه سایت هایی بک لینک های فالو خود را ایجاد کنیم. اول باید بدانید سایتی که در آن لینک خود را قرار میدهید معتبر هست یانه. در صورت معتبر بودن میتوانید لینک سازی را در آن انجام دهید در غیر اینصورت تنها زمان خود را تلف کرده اید.

انواع روش های بک لینک گیری

بک لینک پروفایلی : سایت هایی که میتوانید در آنها پروفایل ایجاد کنید. ممکن است به شما اجازه قرار دادن لینک را بدهند. در اینصورت به بک لینک های پروفایلی معروف میباشند. که البته اغلب نوفالو هستند.

بک لینک فرومی : در انجمن هایی که در حوزه فعالیت سایت شما قرار دارند و بازدید و کلیک بالایی برای آنها صورت میگیرد بک لینک فرومی گفته میشود. شما با مشارکت در پست ها ،یا قرار دادن مطلب و یا امضا خود کهخ لینک سایت شما است میتوانید بک لینک دریافت کنید.

بک لینک کامنتی : به هر نوع لینکی که در انتهای محتوای یک وب سایت به وسیله کاربران آن سایت ایجاد می شود بک لینک کامنتی می گویند. این نوع بک لینک ها اکثرا به صورت نوفالو و درصد پایینی از آنها فالو می باشند. 

بک لینک وبلاگی : برای قوی کردن سایت یک سری وبلاگ ساخته می شود. که میتوانید در آنها لینک سازی کنید به این نوع بک لینک ها بک لینک وبلاگی می گویند. این نوع بک لینک ها در قسمت های مختلف وبلاگ ساخته می شوند. تاثیر این بک لینک ها قبلا بسیار خوب بود ، در حال حاضر تاثیری کمی برای سئو سایت دارند.

بک لینک شبکه های اجتماعی : در انواع شبکه های اجتماعی با قراردادن مطلبی و لینک دادن به سایت خود میتوانید از آنها بک لینک دریافت کنید. باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه پر بازدید هستند میتوانند گزینه مناسبی برای بک لینک گیری به حساب بیایند. بنابراین اگر شما برای افزایش رتبه سایت خود از بک لینک در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، باید بدانید این کار تأثیری در رنکینگ سایت شما ندارد.اما شما می‌توانیدبا تولید محتوای قوی و جذاب مخاطبین شبکه‌های اجتماعی خود را به بازدید از وب سایتتان ترغیب کنید.

بک لینک رپورتاژی : سایت های که رپورتاژ اگهی  انجام میدهند میتوانید با انتشار متنی از سایت خود که لینک موردنظرتان در آن وجود دارد بک لینک دریافت کنید. این سایت ها به دلیل اعتبار و بازدید بالا میتوانند گزینه خوبی برای ارتقاء سایت شما باشند.

بک لینک pbn  وب سایت های پرایویت (قابل دید عموم نیست) و از قدرت محتوایی و دامین آتوریتی بالایی برخوردار هستند. به این نوع بک لینک ها ، بک لینک pbn می گوییم . تاثیر بک لینک pbn برای سئو سایت فوق العاده است.

بک لینک دانشگاهی ( رپورتاژ دانشگاهی EDU ) : سایت های دانشگاه های معتبر جهان که اغلب دانشجویان ، محققان و اساتید دانشگاه ها به این نوع سایت ها دسترسی دارند. و از قدرت فوق العاده زیادی برخوردار هستند و همچنین از دید گوگل بسیار معتبر میباشند.

 

مواردی که باید در  ایجاد بک لینک فالو رعایت کنید

1-ایجاد پایه قوی 

باید کلمه کلیدی انتخابی شما سرچ بالایی داشته باشید. در غیر اینصورت با سرچ پایین شانس زیادی برای سئو شدن نخواهید داشت زیرا افراد زیادی کلمه مورد نظر شما را جستجو نمیکنند.

 

2- ایجاد بک لینک در سایت های معتبر و پر بازدید

برای ایجاد بک لینک میتوانید از روش های گوناگونی مانند بلاگ و انجمن و کامنت و دیگر موارد استفاده نمایید. در واقع این سایت ها سایت هایی هستند که بازدید بالایی دارند و میتوانید بک لینک های مناسبی از انها دریافت کنید. 

در مجموع راه های زیر به صورت خلاصه برای دریافت بک لینک فالو استفاده می شوند:

– ایجاد محتوای فوق العاده

از اواخر دهه 1990 میلادی تاکنون، موتورهای جستجو همواره لینک‌ها را به عنوان یکی از ملاک‌های بررسی محبوبیت و اهمیت سایت‌ها در نظر گرفته‌اند. و با ارائه الگوریتم‌های مختلف، در استفاده صحیح از داده‌های لینک‌ها (مانند مقصد لینک و انکرتکست)، پیشرفت زیادی کرده‌اند تا لینک‌های موجود در سایت‌ها و صفحات را ارزیابی کنند.

 

برای بک لینک چیست موتورهای جستجو که در کلان‌شهری به نام وب این طرف و آن طرف می‌خزند، لینک‌ها نقش خیابان‌ها را بازی می‌کنند. موتورهای جستجو با تحلیل‌هایی پیچیده، می‌توانند کشف کنند که چه صفحاتی به هم وصل شده‌اند و نحوه ارتباط آن‌ها به باهم چگونه است.

 

با این حال که لینک‌ها همه چیزِ سئو نیستند، اما متخصصان باور دارند که بخش بزرگی از الگوریتم‌های موتورهای جستجو به فاکتورهای مربوط به لینک‌ها بستگی دارند. موتورهای جستجو از طریق لینک‌ها تا حدودی می‌توانند محبوییت، قابلیت اطمینان، وضعیت اسپم بودن و اعتبار سایت‌ها را بر مبنای تعداد و محبوبیت صفحاتی که به آن‌ها لینک شده تحلیل کنند؛ سایت‌های معتبر، معمولاً با سایت‌های بزرگ دیگر تبادل لینک دارند، در حالی که سایت‌های نامعتبر و اسپم چنین ویژگی‌ای ندارند.

 

دریافت بک‌لینک از سایت‌های معتبر موجب افزایش اعتبار سایت شما در موتورهای جستجو خواهد شد

 

بازاریابی دیجیتال چیه و چه متعلقاتی داره؟!

تو این کتاب همه چیز بازاریابی دیجیتال رو بهت آموزش دادیم.

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

می‌خوام یاد بگیرم021-58438داخلی 1

به خاطر این استفاده الگوریتمی و تحلیل لینک‌ها، بهبود وضعیت لینک‌های سایت برای بدست آوردن مخاطب و ترافیک الزامی است. به همین علت است که ساخت و درج لینک‌ها، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های فرآیند بهینه‌سازی موتورهای جستجو به حساب می‌آید.

 

چگونگی ارزیابی لینک‌ها توسط موتورهای جستجو

موتورهای جستجو چگونه لینک‌ها را ارزش گذاری می‌کنند؟ برای پاسخ به این سوال، لازم است به تک تک عناصر تشکیل دهنده یک لینک پرداخته تا دریابیم موتورهای جستجو این عناصر را چطور می‌بینند. ما از معیارهای اختصاصی مورد استفاده موتورهای جستجو خبر نداریم، اما با استفاده از تحلیل اپلیکیشن‌ها، تجربه و آزمایش‌های متعدد می‌توانیم فرضیاتی هوشمندانه داشته باشیم که در دنیای واقعی هم درست از آب در می‌آیند.

 

در اینجا فهرستی از فاکتورهای قابل توجه برای ارزیابی لینک‌ها توسط موتورهای جستجو را آورده‌ایم. این نشانه‌ها و خیلی نشانه‌های دیگر، در هنگام اندازه‌گیری ارزش لینک‌ها مورد توجه سئوکارهای حرفه‌ای هستند.

 

محبوبیت جهانی

هرچه سایت مهم‌تر و محبوب‌تر باشد، لینک‌ها از طرف آن سایت هم اهمیت بیشتری دارند. برای مثال سایت ویکی‌پدیا که هزاران سایت دیگر به آن لینک داده‌اند، و همین دلالت بر مهم بودن و محبوبیت آن دارد. برای بدست آوردن اعتبار و قابلیت اطمینان در موتورهای جستجو، به لینک‌های همکاران خود نیاز دارید. هر چه محبوب‌تر باشند، بهتر.

 

محبوبیت منطقه‌ای / محبوبیت در یک حوزه خاص

مفهوم "محبوبیت منطقه‌ای" که اولین بار توسط موتور جستجوی Teoma به کار رفت، می‌گوید لینک‌های سایت‌های اختصاصی مهم‌تر از لینک‌های سایت‌هایی هستند که حوزه فعالیت آن‌ها عمومی‌تر است. برای مثال، اگر موضوع سایت شما عکاسی و فیلمبرداری است، لینک از سایت‌های مرتبط با هنر و گرافیک از لینک‌های سایت‌های فروش لوازم خانگی اهمیت بیشتری دارند.

 

متن لینک (Anchor Text)

یکی از قوی‌ترین نشانه‌هایی که موتورهای جستجو در رده‌بندی به کار می‌برند، متن لینک (Anchor Text) آن‌ها است. اگر ده‌ها لینک وجود داشته باشند که به کلیدواژه‌های یکسانی اشاره می‌کنند، برنده این رقابت آن سایتی خواهد بود که متن قابل کلیک بهتر و جذاب‌تری داشته است. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری بدست بیاورید، می‌توانید مقاله‌ای که قبل‌تر درباره بهینه سازی انکرتکست نوشتیم، مطالعه بکنید.

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش